Velkommen til SVØMNING

Svømning Praktiske oplysninger

 

 

 Praktiske oplysninger når man går til svømning eller har et barn der svømmer:

  • Det er IKKE tilladt at have mobil med i hverken omklædningen eller hallen, hverken som tilskuer eller svømmer. 
  • Vedr. omklædning. Når barnet når skole alder klæder det om i sit eget køns omklædningsrum.
  • Husk at afvaskningen foregår uden badetøj og brusebadet sker i forhold til gældende regler for Tinglev Svømmebads anvisninger.
  • Man kan komme ind og klæder om  10-15 min. før ens eget hold starter.
  • Forældre er velkommen i svømmehallen de første 2 gange ens barn er startet på svømning samt på forældre dage, der vil blive afholdt op til jul samt lige før sæson afslutning.

 

Aktiv forældre folder

Vi er en svømmeafdeling, der udelukket er drevet af frivillige og vi har nogle opgaver, som ikke har med selve undervisningen at gøre, men som stadigvæk er en stor del af vores afdelingen og som vi har behov for at forældre eller andre hjælper os med. 

Her er en præsentation af de opgaver der er behov at få løst i Svømmeafdelingen. Når man som forældre kommer ned i svømmehallen de første par gange er der mulighed for at skrive sig selv på èn af disse opgaver. Har man lyst til at hjælpe med andre opgaver eller ideer som ikke står på denne liste og som man synes der er behov for, er man naturligvis altid velkommen til at kontakte formand eller næstformand.

 

1: Hjælper i vandet

Job beskrivelse:

1.   Man er hjælpeinstruktør på samme tid i hallen som ens barn svømmer.

2.   Man er IKKE hjælper på ens eget barns hold.

3.   Man deltager på samme hold hver gang man er med i turnus.

4.   Som hjælpeinstruktør hjælper man evt. svømmere med at få bælte på og være klar til undervisningen.

5.   Som hjælpeinstruktør er man deltagende i vandet og hjælper træneren med at holde øje med svømmerne i vandet og at de anvisninger som træner giver, bliver fulgt.

6.   Efter endt undervisning hjælper man træner med at rydde de rekvisitter op, som er blevet brugt i undervisningen.

Max. antal: Ingen da der laves en turnus plan.

Kontakt person for yderligere oplysninger: Formand eller næstformand

 

2: Forældre koordinerings udvalg:

Job beskrivelse:

1: Afdækker behov for arrangementer i svømmeafdelingen og er med til at omsætte disse til praksis ved at finde hjælpere til disse.

2: Søger for at få lavet en forældre turnus til disse events, så det IKKE er de samme forældre hver gang.

3: Være med til at udvikle ”Aktiv forældre folder”

 

Max. antal: 2 -3 personer

Kontakt person: Formand eller næstformand.

 

 

3: Fastelavns hjælpere søndag den 11. februar 2024

Job beskrivelse:

I forbindelse med det årlige fastelavns arrangement TIF afholder i februar er man repræsentant for svømmeafdeling og hjælper i hallen til følgende opgaver:

1.   Sætte borde og stole op.

2.   Hjælpe med at sætte tønder op.

3.   Hjælpe med at sælge i boden.

4.   Hjælpe ved selve afholdelse af arrangementet.

 

Tidsforbrug: Selve fastelavn er fra kl. 10-13 (man møder ind før).

 Max antal: 5 - 6 hjælpere.

Kontakt person: Formand eller næstformand

 

5: Hjælpere til mærkesvømnings søndag den 17. marts  - 2024 kl. 10-14:

Job beskrivelse:

1.   Man sidder og tæller det antal baner, der svømmes af de svømmere der ligger på den bane man har fået tildelt af koordinator for mærkesvømning.

2.   Man hjælper med at opsætte borde og stole.

3.   Man hjælper med at få opfyldt vand til de hjælpere, der sidder og tæller baner. 

 

Max antal: 15 personer

Kontakt person: Formand eller næstformand

 

 

5: Suppleant i ledelse i TIF – Svøm udvalg.

Jobbeskrivelse:

·         Er en del af ledelsesgruppen i Tinglev IF – Svømmeafdelingen.

·         Man sidder med i de omkring 4 planlægningsmøder/ udviklingsmøder der er i en sæson sammen med formand og næstformand.

·         Man sidder min. for 1 sæson.

·         Man er IKKE repræsenteret i Tinglev IF-bestyrelse.

 

Max. antal: 1 person

Kontakt ansvarlig: Formand eller næstformand

 

 

Tinglev Fritidscenter

Nørremarken 44

6360 Tinglev