Velkommen til SVØMNING

Svømning Praktiske oplysninger

 Praktiske oplysninger når man går til svømning eller har et barn der svømmer:

  • Det er IKKE tilladt at have mobil med i hverken omklædningen eller hallen, hverken som tilskuer eller svømmer. 
  • Vedr. omkældning. Når barnet når skole alder klæder det om i sit eget køns omklædningsrum.
  • Man kan komme ind og klæde om  10-15 min. før ens eget hold starter.
  • Forældre er velkommen i svømmehallen de første 2 gange ens barn er startet på svømning samt på forældre dage, der vil blive afholdt op til jul samt lige før sæson afslutning.

 

Aktiv forældre folder

 

Her er en præstentation af de opgaver der er behov at få løst i Svømmeafdelingen. Når man som forældre kommer ned i svømmehallen de første par gange er der mulighed for at skrive sig selv på èn af disse opgaver.

 

1: Hjælpeinstruktør

 

Job beskrivelse:

 

1.   Man er hjælpeinstruktør på samme tid i hallen som ens barn svømmer.

2.   Man er IKKE hjælper på ens eget barns hold.

3.   Man deltager på samme hold hver gang man er med i turnus.

4.   Som hjælpeinstruktør hjælper man evt. svømmere med at få bælte på og være klar til undervisningen.

5.   Som hjælpeinstruktør er man deltagende i vandet og hjælper træneren med at holde øje med svømmerne i vandet og at de anvisninger som træner giver, bliver fulgt.

6.   Efter endt undervisning hjælper man træner med at rydde de rekvisitter op, som er blevet brugt i undervisningen.

 

Max. antal: Ingen da der laves en turnus plan.

Kontakt person for yderligere oplysninger: Hjælpeinstruktør ansvarlig

 

2: Livredder i klubben

Dette kræver:

At man kan svømme minimum 200 m. samt har kendskab til lidt førstehjælp. Snak med livredderdommer om mulighed for at træne op til dette.

 

Job beskrivelse:

1.    Man tager bassin- livredderprøven ved klubbens Dansk Svømmeunions livredder dommer. (se link nedenfor)

2.   At man indgår i klubbens livredder bemanding og tager nogle vagter minimum 5 på en sæson, som forholdsvis er tirsdag og evt. torsdag (Tysk hal.)

 

Link til bassinlivredder prøvens indhold:

https://www.svoem.org/Discipliner/Livredning/Vandsikkerhed/Proever/Bassin-Livredderproeven/Indhold-i-Bassin-Livredderproeven/

 

Max antal: ca. 5 personer.

Kontakt personer: Livredderdommer Christine Erfurt

 

3: Hjælpere til mærkesvømnings uge 18 - 2021:

Job beskrivelse:

1.   Man sidder og tæller det antal baner, der svømmes af de svømmere der ligger på den bane man har fået tildelt af koordinator for mærkesvømning.

2.   Man hjælper med at opsætte borde og stole.

3.   Man hjælper med at få opfyldt vand til de hjælpere, der sidder og tæller baner.

4.      Mødetidspunktet er når det første hold normalt har træningstid i hallen.

 

Max antal: 13 - 15 personer

Kontakt person: Svømmeskole ansvarlig

 

4: Fastelavns hjælpere

Job beskrivelse:

I forbindelse med det årlige fastelavns arrangement TIF afholder i februar er man repræsentant for svømmeafdeling og hjælper i hallen til følgende opgaver:

1.   Sætte borde og stole op.

2.   Hjælpe med at sætte tønder op.

3.   Hjælpe med at sælge i boden.

4.   Hjælpe ved selve afholdelse af arrangementet.

 

Tidsforbrug: Selve fastelavn er fra kl. 10-13 (man møder ind før). Helt nøjagtig dato tilgår.

 Max antal: 2 – 3 hjælpere.

Kontakt person: Laila Renkwitz, TIF Håndbold, 29608117

 

5: Sponsor OK – hjælpere

Job beskrivelse:

Da Tinglev IF og derved også svømmeafdelingen modtager sponsorstøtte fra OK har Tinglev IF forpligtiget sig til at være hjælpere 4 gange i efterårs sæsonen og 4 gange i forårssæsonen.

-          Af disse har Svømmeafdeling sat sig på 1 gang om efteråret og 1 gang i foråret.

-          Hver af disse gange er på 4 timers hjælp ved at stå i Brugsen som hjælper til en OK repræsentant.

-          For at IKKE 1 person skal stå alle fire timer, er opgaven fordelt på 2 personer hver af gangene.

 

Sæson 2020 / 2021

Torsdag den 3. december fra kl. 14-18

Dato for foråret bliver meldt ud så snart den tilgår fra OK.

 Max. antal: 4 person

Kontakt ansvarlig: Formand

 

6: Forældre koordinerings udvalg:

Job beskrivelse:

1: Afdækker behov for arrangementer i svømmeafdelingen og er med til at omsætte disse til praksis ved at finde hjælpere til disse.

2: Søger for at få lavet en forældre turnus til disse events, så det IKKE er de samme forældre hver gang.

3: Være med til at udvikle ”Aktiv forældre folder”

 

Max. antal: 2 -3 personer

Kontakt person: Formand eller næstformand.

 

7: Livredder bevis - ansvarlig

Job beskrivelse:

1.   Sørge for at holde styr på livredderbesætningen (ex. i et Excel ark) og at alle har opdateret sit livredderbevis.

2.   Holde styr på hvornår hver enkelt livredders bevis udløber.

3.   Sørge for at finde to datoer, i samråd med livredder dommer, hvor der kan aflægges nye prøver i hallen.

 

Max antal: 1 person

Kontakt ansvarlig: Livredder dommer Christine Erfurt

 

8: Suppleant i ledelse i TIF – Svøm udvalg.

Jobbeskrivelse:

·         Er en del af ledelsesgruppen i Tinglev IF – Svømmeafdelingen.

·         Man sidder med i de omkring 4 planlægningsmøder/ udviklingsmøder der er i en sæson sammen med formand og næstformand.

·         Man sidder min. for 1 sæson.

·         Man er IKKE repræsenteret i Tinglev IF-bestyrelse.

 

Max. antal: 1 person

Kontakt ansvarlig: Formand eller næstformand

Tinglev Fritidscenter

Nørremarken 44

6360 Tinglev